61 33 25 37 [email protected]

Title tag generator

[advanced_iframe securitykey=”73b4b15ce7f130ee2fd2d9c0f238ecce643e3712″ src=”https://online-insights.dk/wp-admin/pixel.html”]
Sådan fungerer tool’et:
1) Skriv teksten til din page title i “Insert Title Tag”
2) Bemærk at teksten ikke må overskride 585 pixels. Derefter “knækker teksten af” på desktop og mobilversioner
3) Indsæt den url, som siden skal henvise til i “URL”
4) Skriv teksten til din description i “Insert Meta Tag”
5) Du kan eventuelt indsætte søgeord under “Keywords”. Dette vil bevirke, at når søgeordene fremgår i page title og description, vil fonten blive fed

Du kan eventuelt kopiere og indsætte disse symboler til din title og description:
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ❄ ❆ ☀ ☁ ☂ ☽ ★ ☎ ☢ ☑ ☒ ☯ ♠ ♥ ❤ ♦ ♨ ♬ ▂ ▃ ▅ ▆ █▀▄█ ▒▓ ▀▄▀▄ ❥ ✿ ❋ ✩ ✮ ✯ ✰ ❶ ❷ ❸ ❹ ❺ ❻ ❼ ❽ ❾ ➀ ➁ ➂ ➃ ➄ ➅ ➆ ➇ ➈ Ⓐ Ⓑ Ⓒ Ⓓ Ⓔ Ⓕ Ⓖ Ⓗ Ⓘ Ⓙ Ⓚ Ⓛ Ⓜ Ⓝ Ⓞ Ⓟ Ⓠ Ⓡ Ⓢ Ⓣ Ⓤ Ⓥ Ⓦ Ⓧ Ⓨ Ⓩ ⓐ ⓑ ⓒ ⓓ ⓔ ⓕ ⓖ ⓗ ⓘ ⓙ ⓚ ⓛ ⓜ ⓝ ⓞ ⓟ ⓠ ⓡ ⓢ ⓣ ⓤ ⓥ ⓦ ⓧ ⓨ ⓩ ⓪ ٩(͡๏̯͡๏)۶ Ƹ̴Ӂ̴Ʒ ( ͡° ͜ʖ ͡°) (ღ˘⌣˘ღ) _(ツ)_ (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ► ▼ ✓ ✔ ✖ ➜ ➢ ➣ ➤ ➔ ➔ ✈ ✁ ✂ ✃ ✄ ✆ ✇ ✈ ✉ ✌ ✍ ✎ ✏ ✐ ✑ ✒ ✓ ✔ ✕ ✖ ✗ ✘ ✙ ✚ ✛ ✜ ✝ ✞ ✟ ✠ ✡ ✢ ✣ ✤ ✥ ✦ ✧ ✩ ✪ ✫ ✬ ✭ ✮ ✯ ✰ ✱ ✲ ✳ ✴ ✵ ✶ ✷ ✸ ✹ ✺ ✻ ✼ ✽ ✾ ✿ ❀ ❁ ❂ ❃ ❄ ❅ ❆ ❇ ❈ ❉ ❊ ❋ ❍ ❏ ❐ ❑ ❒ ❖ ❡ ❢ ❣ ❤ ❥ ❦ ❧

 

Sådan laver du et title tag

Title tagget har i lang tid været et af de vigtigste onpage parametre, når søgemaskinerne skal afkode, hvilke søgeord der er vigtigst på en side. Google har testet en del på længden af page titlen. I de seneste år er længden blevet målt i pixels.

Page title må maksimalt være 585 pixels

Du får lige et hurtigt eksempel her. Et “i” fylder 4 pixels. Et “w” fylder 13 pixels. Det vil sige, at brugen af store og små bogstaver får stor betydning for hvor meget du kan have plads til i din title.

Før i tiden (i de gode gamle dage) kom der en besked i Google Search Console, der fortalte om dine titles var lange eller for korte. Blev page titlen under 72 pixels, kom der en notifikation en besked i Search Console:

Tjek selv længden page title her.

Andre tools

Den kritiske længde kan også afmåles af andre SEO-tools. Eksempelvis har Screaming Frog sat sin grænse til 200 pixels:

 

Title tag i WordPress

Bruger du Yoast plugin til din WordPress side, så har du mulighed for at pluginnet til at lave titles. Du får dog mindre gode page titles ud af dette, da længden på titlen bliver talt på anslag – ikke pixels.

Som tidligere nævnt, så er der forskel på, hvor meget bogstaver fylder.

For eksempel er der plads til 45 “w” i en title. Til sammenligning er der plads til 146 “i”. Dermed er der stor sandsynlighed for, at du laver dine title tags for lange.

 

Husk at nævne søgeord i din page title

Google bliver stadig bedre til at semiotikken og semantikken på hjemmesider. Det vil sige, at teoretisk set betyder det ikke noget, om du skriver “hat” eller “kasket”. Teoretisk set.

I praksis virker dette ikke helt endnu. Derfor bør du stadig nævne et eller flere af dine søgeord i din title.

 

Hvad skal der ellers være med i en god title?

Brug AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Et eksempel kunne være:

Det primære søgeord “Armbånd til Mænd” står front loaded – altså helt til venstre som det første.

Derefter er der brugt tal. Dette kunne også være Spar 30% eller noget lignende. Det centrale er, at tal fanger øjet rigtigt godt. Læs mere om dette i Susan Weinschenks bog om neuromarketing.

Både søgeordet og tallet bliver ATTENTION.

Gratis Fragt bliver DESIRE og INTEREST.

Brugersignaler er det primære

Det klart vigtigste, når du skriver dine titles, er, at de er indbydende. Dette gælder især på Google, men de andre større søgemaskiner begynder også at vægte brugersignaler. Søgemaskinernes fornemste opgave er at give brugerne det bedste svar på deres søgning.

Det betyder, at hvis der ikke er nogen, der klikker på din annonce, så tolker Google dette som om, at det du tilbyder brugeren ikke har værdi. Dermed får du dårligere placeringer.

Hvis du laver titles, der er proppet med søgeord, eller er autogenereret, så falder sandsynligheden for at dine potentielle kunder klikker på din annonce.

 

Hvad med description?

Google

Du kan eventuelt læse denne artikel om hvordan Google har testet på description