SEO Undervisning
Yay – Du skal i gang med datavisualisering, hvor du kommer til at bruge Googles tool (Looker Studio). Inden du kommer til at arbejde specifikt med toolet, skal du væbne dig med tålmodighed, fordi der er nogle aspekter, du skal have på plads først.
Afsnit 1: Fordele og ulemper ved datavisualisering
Under dette punkt gennemgår du, om det udelukkende er en fordel at opsætte dashborads.
5min.
Afsnit 2: Lidt om Mål, KPI, PI og metrics
Før du laver selve opsætningen, skal du igennem, hvad der kan give merværdi i forhold til indholdet af dine visualiseringer.
10 min.
Afsnit 3: Struktur og gode vaner
Under dette punkt skal du stifte bekendtskab med Chris Mercers 5 punkts frame work – Planning, Building, Reporting, Forecasting og Implementation
8 min.
Afsnit 4: I gang med Google Looker Studio
Yay – endelig skal du i gang med at opsætte dashboards. I dette afsnit kommer du til at gennemgå nogle af de mest essentielle elementer i Looker Studio.
5 min.
Afsnit 6: Videre med Google Looker Studio
Lyder det kedeligt? Det er det måske også en smule, men HÆNG I – vi er snart igennem, så vi kan komme til at bruge det på konkrete cases
9 min.
Afsnit 7: Mere Google Looker Studio
Vi skal i gang med at omsætte det sure slid til faktiske opsætninger. Vi starter i GA4 med konkrete eksempler, som du kan bruge med det samme i din dataanalyse.
15 min.
Afsnit 8: Avanceret Google Looker Studio
Nu er det blevet tid til at bruge de forespørgsler du har lært. Vi laver nogle helt konkrete eksempler, du kan bruge i din markedsføring.
15 min.
Afsnit 9: Flere avancerede muligheder i Google Looker Studio
Lækkerierne fortsætter. Nu bruger vi Regex i Google Sheets. ADVARSEL – din måde at behandle data på, vil bliver markant lettere herefter.
15 min.
Mikkel Ussing-Kelstrup
Underviser
Over 16 års erfaring med online marketing. Jeg elsker at undervise og synes, det er inspirerende at se, når studerende forstår pensum.
Let’s Start Something new
Say Hello!
Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for dig – det er helt uforpligtende.