Ordbog til online marketing
Fordele og ulemper ved data visualisering
Fordele og Ulemper ved Data Visualisering Har du været til konference for nylig, hvor alle snakker om vigtigheden af at visualisere data? Kan man bare opsætte nogle dash boards, eller er der mere i det? I denne artikel kan du læse mere de overvejelser, du kan gennemgå...
+65 ting, du kan medtage på din FAQ-side
En FAQ-side er en fantastisk måde at give dine kunder svar på de mest almindelige spørgsmål, de måtte have om dine produkter eller tjenester. Ved at have en FAQ-side kan du spare tid og besvare mange af de samme spørgsmål igen og igen. Her er 84 ting, du bør medtage...
Tools til Pagespeed Analyse – her er 5 forskellige
Har du prøvet at stå med din hjemmeside, og den loader VIIIRKELIGT langsomt. Du vil gerne fikse det, men ved ikke, hvad du skal sige til din udvikler. Her er et par tools, som du kan referere til, sådan at du kommer til at tale din udviklers sprog. Pagespeedtester.org...
See Think Do Care
See-Think-Do-Care-modellen er en marketingmodel, der blev udviklet af Avinash Kaushik, en anerkendt autoritet inden for digital marketing og analyse. Denne model hjælper marketingfolk med at forstå og strukturere kunderejsen, så de kan tilpasse deres tilgang til...
Hvad er Occams Razor?
Occams Razor, også kendt som princip om parsimoni eller lex parsimoniae på latin, er en filosofisk og videnskabelig retningslinje, der hævder, at den enkleste forklaring ofte er den bedste. Dette princip blev formuleret af den engelske franciskanske munkebroder og...
Hvad er målgrupper i markedsføring?
Målgrupper er en central del af enhver markedsføringsstrategi, og de spiller en afgørende rolle i at forstå og nå ud til det rette publikum. I denne artikel vil vi udforske, hvad en målgruppe er, og hvordan man bruger dem i markedsføring og analyse. Hvad er en...
Segmentering i Ga4 og STDC
Du har sandsynligvis stiftet bekendtskab med See-Think-Do-Care-modellen. Ellers kan du med fordel tjekke denne artikel. En central forståelse af modellen handler om segmenter - også kaldet "Largest Addressable Qualified Audience" (LAQA). Modellen kan kun bruges ud...
10 KPI’s til SoMe
Mål for at opnå på sociale medier Målinger af mål for at opnå (KPI'er) på sociale medier måler, hvor mange brugere der støder på dine sociale mediekanaler. Disse brugere interagerer måske kun passivt med kanalen - rækkevidde og engagement er to forskellige ting. Tænk...
10 KPI’s til Google Ads
Klikfrekvens (CTR) Dette er en vigtig Google Ads KPI, som enhver digital markedsfører skal spore, fordi det giver en idé om, hvor overbevisende dine annoncer er. Klikfrekvensen (CTR) er procentdelen af gange, en annonce klikkes på, delt med antallet af gange, den...
Let’s Start Something new
Say Hello!
Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis.